De kabelboom in motorruimte van Saab 900 lpt (van zekeringenkast naar ruitensproeier) is behoudens APC- functie dezelfde als de fpt. Voor het inbouwen van de APC heb je, naast de gebruikelijke hardware( apc regeleenheid, apc solenoid, klopsensor, pressure transducer en evt turbodrukmeter in het dashboard) alleen het schema en de APC bekabeling van een fpt vanaf 1986 en jonger nodig.
Stappenplan APC zelf inbouwen:
- De enige kabel die je van de LPT moet inknippen is blauw vanaf aansluiting 7 van de ontstekingsversterker. Verbind deze met de blauwe 0.75 van de APC computer. Aanpikken is voldoende
- Doe dit ook met de APC voeding (grijsrood 1.25) vanuit APC stekker naar zekeringkast, de blauwe kabel af zekering 10, die ook lichtlengteregeling doet, moet de grijsrode aangepikt krijgen.
- Vervolgens de witte 0.75 naar rempedaalcontact doorzetten, handig dat er al een rode kabel met stekker vanaf rempedaalcontact beschikbaar is( behalve als de auto uitgevoerd is met cruise control. in dat geval de witte kabel aan dit rempedaalkabeltje aanpikken).
- De geelrode ( of groenrode) 0.75 en zwarte 0.75 op de pressure transducer die je op het binnenscherm of in de zekeringkast monteert .
- Dikke geelwitte draad vanaf APC computer doorzetten naar boven radiator en een massa vanaf radiatorbalk trekken voor de APCsolenoid, die je op zijn eigen plek boven de radiator monteert een simpele kabelbinder.
- Op solenoid de geelwitte en de massadraad aansluiten. De isoleerkabel vanaf APC computer met stekker op APC klopsensor aansluiten die je al op de motor hebt gedraaid (kraagbout M8X20, aansluiting 12mm) en massadraad 1.25 met oog vanaf de APC stekker op het bestaande massapunt onder luchtfilteringang aansluiten
- Fuel-Cut Switch (FCS) afkoppelen(twee bruinwitte draden samenvoegen) en deze vacuümslang ten behoeve van de evt extra te installeren turbodrukmeter in het dashboard gebruiken
Nu beschikt je Saab over APC op je LPT turbo!