De meeste SAAB 900 classics zijn nu ouder dan 30 jaar, voorwaar een respectabele leeftijd. Een lekkende achterruit kan het plezier in de auto behoorlijk bederven: de kofferbak wordt op den duur doornat en gaat muf ruiken, spullen in de koffer kunnen vochtschade oplopen en bovendien kan de bodem(onder de vloer) onder water komen te staan, met roestvorming tot gevolg. Roest op de achterruitsponning van de hatchbackversies is vaak de boosdoener, daardoorheen loopt (regen)water vaak zomaar naar binnen, met name als er een achterspoiler gemonteerd is.Checken of de sponning roest is eenvoudig: voel aan de binnenzijde van het raamrubber onderaan of er onregelmatigheden onder het rubber zitten. die onregelmatigheden zijn vaak roestplekken. De ruit moet eruit en als de sponning roestgaten (behalve de twee afwateringsgaten in de hoeken) vertoont moet de sponning worden hersteld/opgelast. Het rubber bij montage inspuiten met ambertectyl maakt montage makkelijker en houdt roest langer weg.